Dacă ajungeți prin apropiere, nu neapărat cu trenul, gara Ramnicu Sarat e una dintre clădirile monument care-ar trebui văzute. Considerată și astăzi o bijuterie arhitecturală, actuala gară a fost construită între anii 1893-1898, în stil italian, de arhitectul Nicolae Michăescu, șeful Serviciului lucrărilor noi la CFR.
În oraș există și o fostă gară, mai veche (monument și ea), care, deși dezafectată, n-a fost în totalitate abandonată, schimbându-i-se utilitatea. Construită după planurile inginerului Anghel Saligny, în 1881, este astăzi parte integrantă a Liceului agricol. Pentru că era prea departe de oraș, zice-se, s-a renunțat la ea, modificându-se și traseul căii ferate, supraînălțându-se o șosea și construindu-se un pod.
După 1990, o bună bucată de vreme, gara a fost în mijlocul atenției. Datorită traficului feroviar mare din acea perioadă, mulți comercianți au dat năvală în apropiere, zona gării din Râmnic devenind foarte animată. Astăzi, însă, odată cu restrângerea transportului pe calea ferată, forfota a dispărut, iar fosta poartă de intrare în oraș are un aer sinistru. Nelipsită din cărțile poștale de secol XX, considerată de Nicolae Iorga prea mare pentru un oraș așa de mic, gara Ramnicu Sarat este afectată vizibil de trecerea timpului.