Centura Vernesti
Păcăleală turistico-electorală. Ce mai fac unii când se plictisesc? Centura la Vernesti. S-ar vrea o ocolire pentru decongestionarea traficului deja sufocat de pe DN 10 (Buzău – Siriu – Brașov) la orele de vârf. E doar o poveste, dar lumea a pus botul. Automatizarea barierelor a fi fost o altă soluție.
N-ar strica o variantă de fluidizare a traficului la orele de vârf pe porțiunea amintită. Principala cauză a ambuteiajelor sunt cele două bariere manuale de pe DN 10 din Vernești, care se lasă de minimum 20 de ori pe zi, blocând traficul de la două ore în sus. Deci centura Vernesti va trebui să treacă pe deasupra căii ferate. Dacă ne uităm la planurile mediatizate, ar fi vorba de un drum ocolitor de cel mult șapte km, pe câmp, care intersectează de două ori Drumul Cramelor. Pentru reintrarea în DN 10 ar trebui să traverseze albia Nișcovului, destul de lată, întortocheată și denivelată, seacă pe timp de secetă și incredibil de umflată și învolburată când plouă torențial.
Pe vremuri, romanii ar fi rezolvat problema în câteva săptămâni, cu tot cu pod și viaduct. Aveau tot ce le trebuie. Forță de munca, determinare, materiale, experiență (o parte din Drumul Cramelor de azi e opera lor). Românii, în schimb, n-au fost în stare să exproprieze de ani de zile câteva terenuri din apropiere pentru construcția autostrăzii spre Moldova.
O variantă ocolitoare (aparent) mult mai lejeră, dacă tot trebuie făcută, ar fi fost din giratoriul de la ieșirea din Buzău direct pe malul Buzăului în sus până la Cândești, apoi pod peste calea ferată și reintrare în DN 10. Dar asta ar deranja balastierele de pe mal, pe care statul nu vrea să le umple de bani.
Semnează petiția pentru reglementarea balastierelor. Durează numai un minut.